perjantai 12. maaliskuuta 2010

Miksi politiikkaa

Monta iltaa on taas vietetty poissa kotoa istuen erilaisissa kokoonpanoissa. Välillä takaraivossa jyskyttää kesken kokouksen ajatus, että kotona odottaa joku, pitäisikö jo mennä. Olen oikeasti joutunut miettimään miksi haluan olla mukana poliittisessa toiminnassa. Vähin näistä ei ole äitinä olemisen näkökulma.

Olen tullut siihen päätelmään, että minulle tärkeintä on olla vaikuttamassa asioihin. Haluan tietää ja oppia uusia asioita. Minulle ei ole tärkeää saada meriittejä vaan tärkeintä on vaikuttamisen mahdollisuus. Joku tietenkin kysyy miksi sitten olen hakeutumassa eduskuntavaaliehdokkaaksi. Valtakunnan tasolla pystyy vaikuttamaan laajemman kansanjoukon asioihin kuin kunnallisella tasolla. Siellähän ne linjavedot tehdään, mitkä vaikuttavat myös kuntien toimintaan. Olen iloinen siitä, että en ainakaan vielä ole kyynistynyt vaan idealistina uskon muutokseen.

Perhe tietää kuinka tärkeää minulle on olla mukana eri toiminnoissa. He antavat sille tilan ja mahdollisuuden. Kiitos siitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti